1,2 литровия 3 цилиндров бензинов турбо PureTech двигател още един път беше отличен с наградата „Двигател на годината 2017“

По време на 18-ите Международни награди "Двигател на годината" в Щутгарт, международно жури от журналисти присъди наградата „Двигател на годината 2017“ на 1,2 литровия 3 цилиндров бензинов турбо PureTech двигател в категорията от 1 до 1,4 литра.
Промишлен и търговски успех
За трета поредна година наградата “Двигател на годината” потвърждава търговския успех на този агрегат, който се предлага с мощност от 110 и 130 к.с. (PureTech 110 S&S и PureTech 130 S&S).
Фактите:
С над 850 000 произведени бройки в заводите на Française de Mécanique в Дуврен (Франция) и Шанг Янг (Китай), от пускането на пазара през 2014 г. този двигател ще се произвежда и в завода Тремери (Франция) в края на 2017 г. с оглед задоволяване на търсенето и удвояване на производствения капацитет на този двигател във Франция. До 2019 г. годишното производство ще надвиши 1 милион бройки.
1,2 литровия PureTech, в двете си версии – 110 и 130 к.с. е изцяло внедрен в над 90 автомобилни приложения в 70 държави. През 2017 г. той допринесе за търговския успех на новите продукти на Група PSA като например новото Пежо 3008, избрано за „Автомобил на годината 2017“ и новия Citroën С3.
На европейския пазар, модулното семейство на 1,2 литровия 3-цилиндров Puretech представлява 1/3 от общо бензиновите и дизеловите двигатели на Група PSA.
По-ефективен и екологичен
Признат на пазара с ефективността при шофиране дори при най-ниски обороти, 1,2 литровия 3-цилиндров турбо PureTech продължава да се развива и ще претърпи значителни подобрения до края на 2017 г., които ще доведат до подобряване на ефективността и разхода на гориво (с до 4%):
Въвеждане на филтър за частици (GPF – филтър за бензинови частици) за намаляване на емисиите частици с повече от 75% в очакване на бъдещите норми до 2020 г. в Европа и Китай;
Оптимизиране на ефикасността, благодарение на развитието на горивните цикли и инжекциона с налягане 250 бара;
Намаляване на механичното триене и въвеждане на нов турбокомпресор;
Превръщане на двигателя в по-компактен с цел оптимизация на аеродинамиката на корпуса (SCx gains).
Коментирайки наградата, заместник-председателят на отдел „Двигатели и шасита“ на Група PSА Кристиян Шапел заяви: „Получаването на тази награда потвърждава изключителното качество и ефективност на бензиновите ни двигатели. Продължаваме да оптимизираме двигателите ни с вътрешно горене, за да ги направим по-ефикасни и дори още по-екологични, като по този начин отговаряме по-добре на предизвикателствата на енергийния преход“.